Europsko tržište je previše fragmentirano – to koči inovacije i poslovanje

bootstrap button

Tijekom nedavnog hub:berlina, europske digitalne konferencije koju je 28. studenog organiziralo
njemačko IT udruženje bitkom, čelnica DIGITALEUROPE-a Cecilia Bonefeld-Dahl moderirala je raspravu
na panelu između predsjednika uprave i izvršnog odbora Euronexta, Stéphanea Boujnaha i čelnika
internetske investicijske platforme TWINO, Jégenijsa Kazaninsa.

Zajedno su se osvrnuli na glavne čimbenike koji otežavaju rast tvrtki u Europi.
Veliko pitanje koje je Bonefeld-Dahl istaknula na početku panela bilo je kako učiniti da kompanije
ostanu i da se razvijaju u Europi. Istaknula je da su dvije trećine takozvanih kompanija-jednoroga (eng.
Unicorn companies), koje imaju značajan potencijal rasta, napustile tržište Europske unije unutar prve
dvije faze rasta.

Napredak je opipljiv

Svi se slažu, Europi ne manjka talenta. Razmišljanje osnivača novih poduzeća bitno se promijenilo
tijekom proteklih nekoliko desetljeća. Danas se ljudi više ne žele samo uključiti u korporativnu radnu
okolinu, žele raditi u malim strukturama i razvijati vlastiti posao. Na posljetku, kapital više nije
ograničavajući čimbenik za mala i srednja europska poduzeća.

Prema mišljenju Euronextova direktora Boujnaha, europskim osnivačima kompanija manjka
samouvjerenosti. Kada se moraju odlučiti između značajnog poduhvata ili diskontirane inicijalne
javne ponude (IPO), previše tvrtki se prepadne. Europski osnivači moraju imati veće ambicije, smatra
Boujnah.

Zašto europska poduzeća teško rastu?

Glavni problem je što je jedinstveno tržište još uvijek previše fragmentirano, pa tvrtke ne mogu uspješno
prilagoditi svoje poslovanje. Bez veće usklađenosti jednostavnih stvari, kao što je sekuritizacija ili stečajni
zakon, mala i srednja poduzeća i dalje će radije birati malo nacionalno tržište nego veliko europsko.
Znatna promjena u razmišljanju mora se dogoditi i na višoj razini, na razini Europske komisije. Kada
govorimo o inovacijama, rastu poslovanja i digitalizaciji, najbitniji element je brzina. Dokle god brzina za
Komisiju nije ključni pokazatelj poslovanja, Europa će i dalje zaostajati.


Uspostava jedinstvenog tržišta je težak zadatak, ali kako ističe Stéphane Boujnah, u Europi su
"postignute i puno složenije stvari, na primjer, ukidanje renti zaštićenih industrija i usluga, kao i
stvaranje jedinstvene valute".


Ako se želi uskladiti europsko tržište, bit će potrebna "prava razina energije i vodstva", zaključuje šef
Euronexta.

© 2017 Digitalna Hrvatska - sva prava pridržana