Mobirise

Osnovana Digitalna Hrvatska

Nedavno je u Zagrebu osnovana Digitalna Hrvatska – udruga koja za cilj ima promicati nove tehnologije i poslovne modele nastale njihovom uporabom. 

Unatoč evidentnom napretku hrvatskog gospodarstva proteklih godina, Hrvatska i dalje zaostaje za europskim zemljama koje smatra referentnim točkama. Do raskoraka između hrvatskih ambicija i realnosti došlo je zato što većina drugih zemalja članica Europske unije, pa i zemalja u hrvatskom okruženju koje nisu u Uniji, napreduju brže od nas.

Takvo stanje jasno pokazuje DESI (Digital Economy and Society) indeks Europske komisije koji prati stanje i napredak zemalja članica EU u digitalnoj konkurentnosti, a prema kojem se nalazimo gotovo na  začelju.

Mobirise

Posebno zabrinjava činjenica da je prema Europskoj komisiji Hrvatska najlošija u Europskoj uniji u odnosu na razvoj širokopojasne komunikacijske infrastrukture i njegove kvalitete. Budući su prema relevantnim istraživanjima sve tri hrvatske mobilne telekomunikacijske mreže među najboljima u Europi,  na ovako loš rezultat utječe uglavnom loše stanje infrastrukture u nepokretnim telekomunikacijama gdje ne postoji zadovoljavajuća razina tržišnog natjecanja koja bi mogla potaknuti na dodatna ulaganja, unaprjeđenje kvalitete i smanjenje cijena u fiksnim komunikacijama.

Mobirise

Jedino u čemu smo prema DESI indeksu bolji od prosjeka Europske unije je korištenje interneta. Ova komponenta DESI indeksa mjeri koliko ljudi starosti između 16 i 74 godine koristi Internet radi čitanja ili gledanja vijesti, gledanje videa, pristupa društvenim mrežama, Internet bankarstvu ili e-trgovini.

Mobirise

To što smo u korištenju interneta bolji od većine zemalja Europske unije govori kako potreba za boljom povezanosti i razvojem infrastrukture doista postoji i da imamo očiti nesrazmjer između potreba građana i gospodarstva i razine digitalnog razvoja na kojem se Hrvatska trenutno nalazi.

Osim DESI indeksa Europske komisije koji mjeri stanje digitalne konkurentnosti, Hrvatska nažalost ne stoji dobro niti prema najnovijoj Doing Business ljestvici Grupe Svjetske banke koja mjeri propise koji poboljšavaju poslovnu aktivnost i one koji ga ograničavaju. Doing Business predstavlja usporedive pokazatelje o poslovnim propisima i zaštiti imovinskih prava 190 svjetskih ekonomija - od Afganistana do  Zimbabvea, a prema ovoj posljednjoj publikaciji Hrvatska je na 51. mjestu te su ispred nas i neke zemlje iz našeg okruženja poput Bugarske, Rumunjske, Srbije, Crne Gore ili Kosova.

Mobirise

Sve to, ali ne samo to, razlozi su zbog kojih je osnovana Digitalna Hrvatska. Osnivači su Tele2, Uber, M+ Grupa i DOK-ING, četiri kompanije koje, svaka u sklopu vlastite industrije, promiču viziju i vrijednosti Digitalne Hrvatske. 

Tele2 je u Hrvatsku stigao 2005. godine, a danas je treći mobilni operator i gotovo svaki peti korisnik u Hrvatskoj je na Tele2 mreži. Tele2 je predvodio niz za gospodarstvo i građane važnih promjena - omogućio je telefoniranje bez ograničenja, korištenje mobitela bez ugovorne obveze i naplate uspostave  poziva te uz fiksni iznos mjesečne naknade, a u posljednje vrijeme je prvi ponudio i doista neograničeni pristup internetu putem mobilne mreže. Upravo Tele2 možemo zahvaliti izrazito povećanje konkurentnosti u mobilnim komunikacijama što je dovelo do smanjenja cijena i povećanja kvalitete usluga sva tri operatora. Zbog efekata koje je Tele2 donio, hrvatski građani i gospodarstvo su štedjeli između 3 i 5 milijuna kuna – dnevno. 

Uber ne treba posebno predstavljati jer istraživanja pokazuju da je za njega čulo 97% odraslih stanovnika  hrvatskih gradova u kojima posluje, a od njih čak 86% želi da Uber nastavi pružati svoje usluge kao i do sada. Uber je tehnološka kompanija koja s jedne strane spaja vozače partnere, a s druge strane korisnike kojima treba jeftin, dostupan i siguran način kretanja.

M+ grupa jedan je od vodećih pružatelja outsourcing usluga u Hrvatskoj. Osnovana je 2007. godine, a glavna djelatnost im je pružanje usluga kontaktnog centra i direktnog marketinga. Specijalizirani su u razvoju i implementaciji prvoklasnih softverskih rješenja za srednja i velika poduzeća i organizacije na području Europe, sve u cilju poboljšanje direktne komunikacije između tržišta i potrošača uz smanjene troškove.

DOK-ING grupa osnovana je 1991. godine i bavi se proizvodnjom robotiziranih strojeva i opreme posebne za namjene, a predvodnici su i na području e-mobilnosti. Razvili su prototip malog gradskog električnog vozila, a u posljednje vrijeme osvajaju tržište električnim skuterima za profesionalne namjene, te električnim dostavnim vozilima. Također, vrlo aktivno rade i na razvoju infrastrukture nužne  za popularizaciju električnih vozila i e-mobilnosti općenito. 

Digitalnoj Hrvatskoj se neposredno nakon osnivanje pridružilo još članica među kojima HUB385 u čijim  prostorima je i sjedište Digitalne Hrvatske, ali i druge renomirane i startup kompanije. 

HUB 385 dom je developerima, kreativcima, inovatorima i poduzetnicima s ciljem promicanja inovacija,  suradnje i razmjene znanja. U suradnji sa stručnjacima i mentorima organiziraju konferencije, radionice, meetup-e, hackathone, panele i promocije. 

Tus Novokmet Smrček odvjetničko društvo osnovano je od strane tri partnera iz dvaju  top-tier odvjetničkih društava s jednim ciljem – ustanovljavanje društva koje pruža cijeli spektar pravnih usluga korporativnim klijentima, a koje su usluge usmjerene na stvaranje dodane vrijednosti za klijente. Partneri-osnivači su prepoznati od profesionalne zajednice kao vodeći odvjetnici u odgovarajućim segmentima njihove prakse sa snažnim fokusom na kvalitetu usluge klijentima kako u Republici Hrvatskoj, tako i u CEE/SEE regiji. Pružaju široki spektar pravnih usluga korporativnim klijentima sa
specijalnim fokusom na bankarstvo i financiranje, tržišta kapitala, M&A, energetiku, restrukturiranje i insolvencijsko pravo te sudske i arbitražne postupke.

Bellabeat razvija pametne nosive uređaje namijenjene ženama, koji im pomažu da prate svoje zdravlje i  aktivnost u svim fazama njihovog života. Jedan su od najboljih svjetskih starupa u području zdravstva što potvrđuju i brojne nagrade koje su primili. 

STEMI kroz svoje proizvode, tehnološke avanture, mlade privlači u STEM područje i inspirira na poduzetništvo, transformirajući ih iz konzumenata tehnologije u stvaraoce. Jedan je od najvažnijih startupa u području edukacije mladih.

Hangar 18 ima 15 trgovina diljem Hrvatske pod markom H18 Megastore u kojima nudi kompletnu IT i gaming opremu, dok u Zagrebu, Splitu, Šibeniku i Osijeku ima gaming arene. Prepoznatljiva je kao prvi hrvatski proizvođač pametnih telefona – Noa.

Ključni smjerovi djelovanja Digitalne Hrvatske su promicanje novih tehnologija i poslovnih modela koji nastaju njihovom uporabom, poticanje razvoja infrastrukture – primarno infrastrukture za e-mobilnost i  telekomunikacijske infrastrukture, promicanje tržišnog natjecanja kao ključnog faktora razvoja, poticanje poboljšanja investicijske i općenito poduzetničke klime te poticanje prilagodbe obrazovnog sustava potrebama gospodarstva i zahtjevima budućnosti. Želimo građanima i nositeljima vlasti u Hrvatskoj približiti mogućnosti povezane s tehnološkim promjenama koje oblikuju današnjicu i koristi koje bi prihvaćanje tih prilika donijelo cijeloj Hrvatskoj.

Za izvršnog direktora udruge izabran je Đuro Lubura, stručnjak za telekomunikacije i tržišno natjecanje u  telekomunikacijama. 

Otvoreni smo za sve poslovne subjekte koji prepoznaju važnost i nužnost digitalne transformacije i koji  su spremni poticati promjene te sudjelovati u njima. Želimo utjecati na brzinu i tijek društvenih promjena kako bismo otvorili mogućnosti za nove poslovne prilike koje bi dovele do rasta gospodarstva i poboljšanja životnog standarda naših građana.“ - ističe Lubura, naglašavajući kako je Digitalna Hrvatska zamišljena kao platforma kroz koju će se artikulirati zahtjevi za 'hvatanjem koraka' s digitalnom i tehnološkom transformacijom koja karakterizira današnji svijet. 

Digitalna Hrvatska je platforma kroz koju ćemo znanje i iskustvo privatnog sektora dobronamjerno ponuditi nositeljima javne vlasti kako bi što brže i lakše spoznali stvarne potrebe gospodarstva i mogli donositi odluke koje će olakšati implementaciju novih tehnologija te razvoj novih usluga koje se temelje  na njima.“ – zaključio je Lubura.

© 2017 Digitalna Hrvatska - sva prava pridržana